Pagina's

maandag 27 november 2017

Rondkomen met 1 loon!

Vandaag wil ik delen hoe wij het redden met één loon.
 
Zoals jullie al wisten, gaf ik mijn job op en moesten we zien rond te komen met minder, véél minder.
Ik was bang, had slapeloze nachten, enz..
.
Maar we zijn nu bijna 3 maand verder, en voelen ons beter dan ooit!
Ons weekbudget is nu 1/3 van wat het was.
 
Ik geef jullie alvast mee wat voor ons de voorbije maanden een succes was:
 

Over de voeding:

  • Kijk in je frigo. Vind je iets miserabel en weet je niet wat je ermee moet, check Pinterest. Je geeft het ingrediënt in en je krijgt 1000 ideeën.
Miserabele pruimencakejes
 
Eenzame bladerdeegrol wordt chocokoekjes
  • Koop misvormd fruit. Ik kocht zo al lekkere appelen en peren voor amper €1/kg.
  • Maak je weekmenu volgens de folder. Ik installeerde de app Promo Promo en zo zie ik zondag al wat de komende reclamefolders gaan zijn. Heb zo al tientallen euro's per week bespaard.


  •  
    Topboek als je wil koken met weinig budget
     
    wij aten de voorbije maanden super lekker
     
  • Kook eens vegetarisch. Goed voor milieu, je lijf en je portefeuille ;-)
  • Bak zelf uw brood en de koekjes om mee te nemen naar school.
    Versgebakken brood
     
    Haverkoekjes met chocolade hagelslag
     
    madeleinnekes
  • Wij skipten de frituur. Wij bakken ze nu lekker zelf. Een serieuze besparing.
  • Mijn favoriete koopjes zijn die 1 + 1 promo of producten aan 0.99 cent. U kent de winkels wel :-)
  • Ook gratis bij aankoop van zijn mijn favoriet. Ik kreeg gratis prei bij aardappelen, gratis komkommer bij tomaten, wortelen bij bloemkool.
  •  


     
     
  • Ik voerde een restjesdag in. Deze moet ik nog optimaliseren. Lees: vaak discussie wie wat wil.
  • Hou volumekorting in het oog. Je moet dan wel investeren in een grotere winkelkar, maar het kan wel een serieuze besparing opleveren. Vooral de Colruyt winkels in de buurt van Ah. hebben fameuze kortingen.
  •  

      
    •  Hou vooral ogen en oren open. Ik kocht vandaag dankzij Cybermonday producten aan - 70% online bij Delhaize. Van topkorting gesproken :-)
     
     
     
    Ik hoop dat je iets bent met mijn tips. Morgen geef ik nog meer besparingstips!

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten