Pagina's

maandag 19 oktober 2015

Het is u niet ontgaan dat de klimaatverandering mij niet onberoerd laat!
Zo heb ik al kleine dingen ondernomen om mijn ecologische voetafdruk te verkleinen.
  • Wij eten sowieso elke donderdag Veggie. En als het kan nog een extra dag per week.
  • Ik nam een biologisch groenten- en fruitpakket van bij de boer.
  • Ik nam een contract bij een waterverdeler, die mij elke maand flessen van 10 liter komt leveren. Ik kreeg hierbij hervulbare flessen om mee naar school te nemen. Minder plastiek dus van 5 personen.
  • Ik gebruik nu een shampoobar om mijn haar te wassen. Is zoals een stuk zeep, maar is dan voor het haar. Gaat evenlang mee dan 3 grote bussen shampoo!
  • Ik maak mijn tandpasta zelf.
  • Ik maak ook mijn deodorant zelf.
  • Ik maakte van overschot van witte gordijnen, zakjes om fruit en groenten te kopen in het warenhuis. Deze zakjes wegen even licht dan de plastieken variant.
  • Als we iets nodig hebben, zal ik eerst naar de kringwinkel gaan of op de rommelmarkt rondneuzen. Zo heb ik in ons nieuwe huis, van de 11 lusters, geen enkele nieuwe gekocht.
  • Toen we een huis kochten in 't stad, verkochten we onze tweede wagen. Ik doe nu overdag alles met de fiets of te voet.
Zo, dit zijn voorlopig mijn kleine ingrepen voor een beter milieu.
En alle kleintjes maken één groot hé!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten